söndag 29 september 2013

Det är en mänsklig rättighet att stötta homosexuella!

"I en värld full av fördomar, arrogans och intolerans så blir jag verkligen mörkrädd och känner mig illa till mods när jag ser och hör hur Ryska högerextremister torterar homosexuella pojkar, idag, år 2013! Men hur ser det ut i Sverige? Hur bemöts homosexuella här? Vilka erfarenheter bär de med sig? Och vad är deras brott egentligen?

I en värld som är full av egoism så tvivlar jag emellanåt på om kärleken verkligen övervinner allt, som det sägs! Men när jag ser de homosexuellas kamp för sin kärlek, för de överväldigande känslorna som man inte kan styra över, förstå eller definiera, så kan jag inte göra annat än att lyfta på hatten!

Som rättsaktivist stöttar jag de homosexuella fullt ut och jag anser att deras rätt till kärlek är en mänsklig rättighet! Jag respekterar dem som trots samhällets förakt, förnekelse och intoleranta attityder kämpar så hårt för sin kärlek! Tack för att Ni ger oss hopp (om att sådana känslor ska få finnas) och tack för att Ni lär oss vad kärlek är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar